40 مدل آباژور پذیرایی جدید برای خانه‌های کوچک و بزرگ

  • 28 شهریور 1402
  • 0 نظر
  • عاطفه مجدی

آباژور پذیرایی به عنوان یکی از مهم‌ترین و پر کاربردی‌ترین عناصر طراحی داخلی خانه‌ها به چشم میخورد. این قطعه دکوری نه تنها تاثیر بسزایی در مدرنسیون و شیک بودن فضای داخلی دارد، بلکه به عنوان یک منبع نور کمکی در بسیاری از خانه‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گرفته و کارایی فراوانی دارد.

آیا تاکنون تصور کرده‌اید که چگونه وجود یک آباژور پذیرایی جدید میتواند فضای خانه‌تان را به یک دنیایی پر از جذابیت و زیبایی تبدیل کند؟ آباژور پذیرایی از طراحی‌های مینیمالیستی و مدرن گرفته تا آباژورهای کلاسیک برگرفته از هنر و فرهنگهای مختلف جهان، میتواند به طرزی باورنکردنی در خانه‌های کوچک و بزرگ تحول ایجاد کرده و فضایی آرام بخش را به ارمغان بیاورید.

Reception lampshade 02 min | 40 مدل آباژور پذیرایی جدید برای خانه‌های کوچک و بزرگ

انتخاب آباژور مناسب برای پذیرایی ممکن است برایتان چالش برانگیز باشد، اینکه چه مدل و چه نوع آباژوری باید خریداری کنید که مناسب برای فضای پذیرایی باشد!؟ یا اینکه برای ست کردن آباژور با دیگر لوازم دکوری داخل پذیرایی چه نکاتی را باید رعایت کرد تا هماهنگی لازم در فضا به وجود آید!! پس بیایید به دنیای جذاب آباژورهای جدید پذیرایی، مناسب برای خانه‌های کوچک و بزرگ سفر کنیم تا با جدیدترین روندها و طراحی‌ها در این زمینه بیشتر آشنا شوید و بتوانید ایده‌هایی فراوان برای زیباسازی خانه‌تان و ایجاد یک فضای دلپذیرتر بدست آورید.

انواع آباژور پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی در انواع و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارد که  هر کدام مناسب برای فضای خاصی از پذیرایی میباشند و کاربردهای متفاوتی دارند. انواع آباژور های جدید و پرکاربرد پذیرایی عبارت‌اند از:

آباژور سقفی پذیرایی(Ceiling Pendant): این مدل آباژورها قابلیت نصب شدن به سقف پذیرایی را دارند و معمولا در فضا قرار میگیرند، آباژور سقفی با آویزان شدن از سقف پذیرایی و انتشار نور بطور ملایم میتواند فضای دلنشینی هنگام تماشای تلویزیون خلق کند. آباژور سقفی پذیرایی از مواد مختلفی مانند شیشه، فلز یا پارچه تولید میشود.

آباژور دیواری پذیرایی(Wall Sconces): این مدل آباژور به دیوار پذیرایی نصب میشود و نور منتشر کرده به عنوان نور پس زمینه یا نور پراکنده در فضا بکار میرود. آباژورهای دیواری پذیرایی میتوانند از طرح‌های مدرن و گرمایی تا کلاسیک و آنتیک باشند.

آباژور رومیزی پذیرایی(Table Lamps): این نوع آباژورها بر روی میزهای پذیرایی قرار میگیرند و برای استفاده در خانه‌های کوچک بسیار مناسب میباشند. برای مثال قرار دادن یک آباژور هوشمند رومیزی روی میز ناهار خوری، هنگام غذا خوردن با انتشار نوری ملایم فضایی رومانتیک و دلپذیر را ایجاد میکند.

آباژور ایستاده پذیرایی(stand shade): این مدل آباژور حالتی ایستاده دارد که بر روی زمین و در نقطه‌ی خاصی از پذیرایی قرار میگیرد. آباژور ایستاده طرح و مدل‌های مختلفی دارد که هر کدام مناسب برای قرارگیری در گوشه‌ای از پذیرایی، سالن و راهرو میباشند که برای استفاده در خانه‌های بزرگ بسیار مناسب هستند. برای مثال در کنار مبلمان نشمین وجود یک آباژور ایستاده با حالتی خمیده میتواند فضایی شیک و مدرن را در پذیرایی به وجود بیاورد.

Reception lampshade 08 min | 40 مدل آباژور پذیرایی جدید برای خانه‌های کوچک و بزرگ

آباژور فانتزی پذیرایی(Fancylampshade): آباژورهای فانتزی دارای طرح‌های خاص و منحصر به فردی هستند که جذابیت خاصی در پذیرایی ایجاد میکنند. این نوع آباژورها میتوانند به صورت رومیزی یا ایستاده در شکل‌های متنوع و نورپردازی‌های رنگی باشند. انتخاب آباژور فانتری پذیرایی برای ایجاد دکوراسیونی لوکس بهترین گزینه میتواند باشد.

آباژور مدرن پذیرایی(Modern lampshade): این نوع آباژورها طرح‌های لوکس و ساده‌ای دارند که با ظرافت و سادگی خود فضایی مدرنسیوم در پذیرایی خلق میکنند. برای تبدیل پذیرایی خانه‌های بزرگ و کوچک به دکوراسیونی با سبک مدرن، انتخاب یک آباژور مدرن بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه میتواند باشد.

آباژور کریستالی پذیرایی(Crystal lampshade): این مدل آباژورها از جنس کریستال با برجستگی‌های شفاف، مات یا رنگی تولید میشوند و نور ار به شکل شفاف و براق منتشر میکنند. آباژور کریستال با دیگر لوازم دکوری پذیرایی مانند جاشمعی کریستالی به راحتی ست شده و سبب میشود در دکوراسیون پذیرایی هماهنگی خاصی ایجاد شود.

ویژگی‌های آباژور پذیرایی

آباژور مناسب برای پذیرایی باید بگونه‌ای انتخاب شود که بتواند به عنوان منبع  نورکمکی، نور ملایم محیط مورد نظر را تامین کند و برای انجام فعالیتهای روزمره مفید باشد. آباژور پذیرایی علاوه بر کاربردی بودن و تامین نور مورد نیاز، بایستی فضایی از پذیرایی را به عنوان یک قطعه دکوری پر کرده و سبب شود آن نقطه از پذیرایی بطور خاصی زیبا به نظر بیاید.

 همچنین آباژور پذیرایی بایستی هماهنگی لازم با دیگر لوازم دکوری پذیرایی را داشته باشد و به راحتی با آنها ست شود، متناسب بودن طرح و سبک آباژور با سبک دکوراسیون پذیرایی میتواند باعث شود فضای داخلی پذیرایی بطور عجیبی چشمگیر و خیره کننده باشد.

نکات مهم در انتخاب آباژور مناسب برای پذیرایی

  • آباژوری را انتخاب کنید که اندازه‌ی مناسبی برای فضایی که میخواهید قرار دهید داشته باشد، برای مثال اگر فضای پذیرایی بزرگ است، آباژور بزرگ و اگر فضای پذیرایی کوچک است، آباژور کوچکی را انتخاب کنید.
  • آباژوری را انتخاب کنید که سبک و طرحی سازگار و هماهنگ با سبک پذیرایی داشته باشد. برای پذیرایی با سبک مدرن آباژوری مدرن و لوکس و برای پذیرایی با سبک کلاسیک آباژورهای قدیمی و سلطنتی را انتخاب کنید.
  • بهتر است به جنس و موادی که در ساخت آباژور مورد استفاده قرار گرفته توجه کنید، برای مثال آباژورهای کریستالی به فضا درخشش و براقیت می‌بخشند، در حالی که آباژورهای چوبی یا فلزی طراحی گرمتر و سنتی‌تری دارند.
  • هنگام انتخاب به رنگ آباژور مورد نظر دقت کنید و رنگی را انتخاب کنید که با پالت رنگی دیگر لوازم دکوری موجود در پذیرایی همخوانی داشته باشد.
  • نوع و میزان نوری که آباژور مورد نظر فراهم میکند نیز مهم است، سعی کنید بر اساس نیاز و باتوجه به شرایط که میخواهید از نور آباژور در پذیرایی استفاده کنید، نوع نوردهی آباژور مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید.

چند نمونه آباژور پذیرایی جدید

مکان مناسب قرار گیری آباژور در پذیرایی

مکانی مناسبی که بخواهید آباژور مورد نظرتان را در پذیرایی قرار دهید از موارد بسیار مهمی است که باید بطور دقیقی به آن توجه کنید، زیرا با قرار دادن آباژور در جای مناسب دکوراسیون داخلی تکمیل شده و زیباتر جلوه میکند. برخی از مکان‌های مناسب عبارت‌اند از:

وسط اتاق: آباژورهایی که به عنوان نور اصلی در پذیرایی عمل می‌کنند، معمولاً از وسط سقف اتاق نصب می‌شوند. این مکان به عنوان نقطه تمرکز و تزئینی اصلی در فضا عمل می‌کند. انتخاب آباژورهای بزرگتر با طراحی‌های جذاب در این مکان معمولاً مناسب هستند.

روی میز مرکزی در پذیرایی: اگر در پذیرایی یک میز مرکزی دارید، می‌توانید یک آباژور رومیزی را روی این میز قرار دهید. این کار به عنوان یک منبع نور فرعی برای فضا عمل می‌کند و در میانه میز برای مطالعه، بازی یا گفت‌وگوهای اجتماعی بسیار مناسب میتواند باشد.

کنار صندلی‌ها یا مبل‌ها: آباژورهایی که به عنوان نور کمکی در پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان در کنار صندلی‌ها یا مبل‌ها قرار داد. با قرار دادن یک آباژور ایستاده در کنار مبل یا صندلی میتوانید از نور آن هنگام خواندن کتاب، گذراندن وقت با دوستان یا تماشای تلویزیون استفاده کنید.

زاویه‌های تاریک: اگر پذیرایی شما دارای زوایا یا نقاط تاریک است، آباژورها می‌توانند به عنوان منبع نورپراکنده در این نقاط قرار گیرند. این کار به افزایش تعادل نور در فضا کمک می‌کند.

کنار آینه: در برخی از پذیرایی‌ها آباژور می‌تواند در نزدیکی آینه قرار گیرد. این کار به تأثیر زیبایی و روشنایی در این نقاط کمک می‌کند و فضایی شیک را به وجود می‌آورد.

نزدیکی پنجره: اگر پذیرایی شما دارای پنجره‌های بزرگی است، میتوانید آباژور مورد نظر را در نزدیکی پنجره‌ها قرار داده و از این طریق نور طبیعی و نور مصنوعی را ترکیب کنید. این کار به ایجاد یک محیط روشن و دلپذیر کمک می‌کند.

Reception lampshade 11 min | 40 مدل آباژور پذیرایی جدید برای خانه‌های کوچک و بزرگ

قیمت آباژور پذیرایی

قیمت آباژور پذیرایی به نوع و مدل آباژور، جنس و مواد سازنده، برند، نوردهی و  قابلیت‌های منحصر به فرد آن بستگی دارد. انواع آباژور پذیرایی جدید ممکن است بر اساس کارایی و طراحی قیمت‌های متغییری نسبت به یکدیگر داشته باشند. اما بخاطر داشته باشید که همیشه قیمت گران به معنای کیفیت بهتر نیست، به همین دلیل سعی کنید قیمت‌ها را در فروشگاه‌های معتبر مورد مقایسه و بررسی قرار دهید.

اگر قصد خرید آباژور پذیرایی یا دیگر لوازم دکوری برای پذیرایی خانه خود را دارید و میخواهید جنس‌هایی باکیفیت و قیمت مناسب را خریداری نمایید، بهتر است بصورت حضوری به محل فروش دکوری‌های خاص در تهران مراجعه کرده و به راحتی لوازم مورد نیاز خود را پیدا کرده و از خرید خود لذت ببرید.

خرید آباژور پذیرایی جدید

برای خرید آباژور پذیرایی میتوانید بصورت اینترنتی به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه نموده و انواع آباژور پذیرایی را از لحاظ قیمت و جنس مورد مقایسه و بررسی قرار دهید و سپس گزینه‌ای مناسب با نیاز خود را خریداری نمایید. بخاطر داشته باشید که مطالعه نظرات کاربران قبلی نیز میتواند در انتخابی صحیح کمکتان کند. همچنین اگر قصد خرید حضوری داشته باشید میتوانید بصورت حضوری به محل فروش آباژور در تهران مراجعه کرده و انواع مختلف آباژور پذیرایی  با قیمت مناسب را در آنجا بیابید.

تصاویر مرتبط با آباژور پذیرایی جدید

انواع آباژور پذیرایی

آباژور پذیرایی رومیزی لوکس

آباژور پذیرایی رومیزی مدرن

آباژور پذیرایی رومیزی مدرن

آباژور پذیرایی رومیزی مدرن

آباژور پذیرایی ارزان

آباژور پذیرایی ارزان

آباژور پذیرایی ایستاده

آباژور پذیرایی ایستاده

آباژور پذیرایی ایستاده مدرن

آباژور پذیرایی ایستاده مدرن

آباژور پذیرایی ایستاده سه پایه

آباژور پذیرایی مدرن

آباژور پذیرایی مدرن

آباژور پذیرایی مدرن

آباژور پذیرایی لوکس

آباژور پذیرایی لوکس

آباژور پذیرایی ایستاده چوبی

آباژور پذیرایی ایستاده چوبی

آباژور پذیرایی چوبی سه پایه

آباژور پذیرایی چوبی سه پایه

آباژور پذیرایی فلزی

آباژور پذیرایی فلزی

آباژور پذیرایی کلاسیک

آباژور پذیرایی کلاسیک
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

11 ایده تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

خانه های قدیمی حس و حال و زیبایی خاص خود را دارند، اما با گذشت زمان رنگ و بوی کهنگی […]

32 مدل گلدان شیک و دکوری برای پذیرایی مدرن 2024

یک گلدان شیک میتواند به عنوان قطعه‌ای بسیار زیبا و دکوری در دکوراسیون پذیرایی شما عمل کند و طراوت و […]

63 ایده دکوراسیون پذیرایی و هال جذاب و مدرن

دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی به عنوان قلب هر خانه ای نقش کلیدی در ایجاد فضای دلنشین و زیبا دارد، پذیرایی […]

آموزش نقاشی روی گلدان + 20 ایده منحصر به فرد

نقاشی روی گلدان، هنری جذاب و سرگرم کننده است که به شما امکان میدهد گلدان‌های ساده و بی روح را […]

بهترین ایده های طراحی دکوراسیون اتاق خواب + 50 عکس جدید

دکوراسیون اتاق خواب طراحی و دکوراسیون اتاق خواب از جمله موارد مهمی است که در زندگی افراد، روحیه و احساسات‌ […]

10 مرکز خرید آباژور در اصفهان – فروشگاه‌های آباژور

خرید آباژور امروزه برای زیبایی و جذابیت دکوراسیون‌ خانه‌های مدرن و کلاسیک بسیار تاثیر گذار است چرا که آباژور نه […]

14 مرکز خرید آباژور در مشهد – فروشگاه های آباژور

خرید آباژور به عنوان قطعه ای کاربردی و دکوراتیو برای نورپردازی‌های ملایم و زیبایی دکوراسیون داخلی در هر خانه ای […]

12 مرکز خرید آباژور در تبریز – فروشگاه های آباژور

خرید آباژور از جمله مسائل مهم در چیدمان و تزیین دکوراسیون داخلی منازل میباشد که برای اکثر افراد بسیار حائز […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه
0
    0
    سبد خرید
    خالی کردن کارتبازگشت به فروشگاه