راهنمای ست کردن آباژور | آباژور با چی ست میشه

  • 14 شهریور 1402
  • 0 نظر
  • عاطفه مجدی

ست کردن آباژور با دیگر لوازم دکوراسیون خانه از جمله مواردی است که میتواند ذهن افردا را به چالش بکشاند. در واقع داشتن یک آباژور شیک و مدرن در بین لوازم دکوری باعث ایجاد فضایی زیبا و با شکوه میگردد. آباژور ها علاوه بر کاربردی بودن قطعه‌ای دکوراتیو در بین ظروف دکوری نیز محسوب میشوند. اما برای اینکه زیبایی دکوراسیون داخلی با وجود آباژور چند برابر شود باید بتوانید مدل، طرح  و رنگ آن را با دیگر لوازم دکوری ست کنید.

آباژورها اشیائی شیک و کاربردی هستند که با قرار دادن آنها در فضای داخلی دکوراسیون میتوان نور و جلوه‌ای خاص به آن مکان بخشید. ممکن است برخی از افراد دغدغه این را داشته باشند که آباژور با چی ست میشه و چگونه میتوان این قطعه دکوراتیو را به بهترین شکل ممکن با دیگر عناصر دکوراسیون منزل ست کرد؟

راهنمای ست کردن آباژور

برای اینکه دیگر این دغدغه‌ها و سوالات را نداشته باشید، بهتر است قبل از خرید ابتدا اطلاعاتی در مورد راهنمای خرید آباژور و راهنمای ست کردن آباژور به دست آوردید، این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد که بتوانید درمورد اینکه چه مدل آباژوری برای مکان مورد نظر شما مناسب میباشد و چگونه میتوان آن را با دکوراسیون داخلی هماهنگ و ست کرد، تصمیم بهتری بگیرید.

راهنمای ست کردن آباژور و نکات مهمی که باید بدانید

رنگ آباژور

 برای ست کردن آباژور با دیگر لوازم دکوری ابتدا باید در مورد رنگ آن تصمیم گیری کنید. به دکوراسیون منزلتان نگاهی بیاندازید و ببیند اجزای اصلی دکوراسیونتان چه رنگی است و بیشتر از چه رنگهایی ( تیره، روشن) پیروی میکند، کدام رنگ آباژور با بقیه اجزا به راحتی ست میشود، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با دیگر رنگهای لوازم دکوریتان همخوانی داشته باشد.

سبک آباژور

بعد از تصمیم گیری در مورد رنگ آباژور، باید سبک دکوراسیونتان را مورد بررسی قرار دهید. اگر فضای داخلی منزلتان سبکی کلاسیک و قدیمی دارد  آباژوری با سبک کلاسیک انتخاب کنید و اگر سبک دکوراسیونتان مدرن و خاص است بایستی آباژوری با سبک مدرن و شیک را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید ست کردن سبک آباژور با سبک فضای داخلی منزلتان تاثیر بسزایی در ایجاد فضایی باشکوه و دلپذیر خواهد داشت.

بررسی مکان مناسب برای قرارگیری

مشخص کنید که آباژورتان در کدام نقطه از فضای منزل قرار خواهد گرفت. برای مثال به آباژوری احتیاج دارید که روی میز و در کنار تختخوابتان قرار دهید یا به آباژوری ایستاده و کنار سالنی نیاز دارید. بررسی مکان قرار گیری آباژور به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بهتری در انتخاب مدل و طرح آباژور بگیرید.

ترکیب آباژور با دیگر لوازم دکوری

مطمئن شوید که آباژور انتخابی با دیگر عناصر داخلی همخوانی داشته باشد یا به عبارتی دیگر با سبک، رنگ، طرح و مدل بقیه لوازم مچ شود. برای مثال اگر میخواهید برای اتاق خوابتان آباژور بخرید آن را با تختخواب خود ست کنید.

ارتفاع و اندازه

ارتفاع و اندازه آباژور مورد نیاز خود را مورد بررسی قرار دهید، اندازه و ارتفاع آن باید با فضایی که میخواهید آن را قرار دهید، متناسب باشد. همچنین آباژور انتخابیتان بهتر است از لحاظ اندازه نیز با دیگر لوازم دکوری همخوانی داشته باشد.

نوردهی مناسب

نوردهی آباژور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا انتشار نور از اصلی‌ترین کارایی آن بشمار میرود. لامپ‌های LED  با رنگ‌ها و شدت‌های مختلف به عنوان منابع نوری مناسب در آباژورها مورد استفاده قرار میگیرند. هنگام ست کردن آباژور با دیگر لوازم دکوری، نور دهی مناسب آن نیز متواند تاثیر گذار باشد.

موقعیت مکمل

یک آباژور شیک با طراحی منحصر به فرد خود میتواند بطور ویژه‌ای باعث جلب توجه شود، بنابراین برای اینکه زیبایی و جذابیت دیگر لوازم دکوری نیز در چشم باشد، بهتر است آن را در جایی قرار دهید که موقعیت مکمل با دیگر لوازم دکوری داشته باشد و در فضا نوعی همگرایی و تعادل برقرار شود.

آباژور با چی ست میشه

بهترین مکان آباژور در پذیرایی کجاست؟

برای یافتن بهترین مکان آباژور در پذیرایی، بایستی دو موضوع مهم را در نظر بگیرید، اول اینکه باید بدانید از نورپردازی آباژور در کدام مکان از پذیرایی میخواهید استفاده کنید، برای مثال نوردهی آن را در کنار مبلمان پذیرایی نیاز دارید یا روی میز ناهار خوری. موضوع دوم در نظر گرفتن حالت دکوراتیو آباژور است، یعنی باید آباژور را در مکانی از پذیرایی قرار دهید که دکوراسیون آن را تکمیل کند و تاثیری بر زیبایی آن داشته باشد.

مکان‌های مناسب برای قرار دان آباژور عبارت‌اند از:

روی میز ناهار خوری: قرار دان یک آباژور شیک روی میز ناهار خوری باعث میشود نور ملایمی هنگام غذا خوردن روی میز ایجاد شود.

کنار کاناپه یا صندلی: آباژور را میتوان به عنوان یک منبع نور مکمل کنار یک کاناپه یا صندلی قرار داد. قرار دادن آباژور کنار کاناپه یا یک صندلی راحتی، میتواند محیطی دنج و آرام برای مطالعه یا گفتگوهای شبانه خلق کند.

کنار آینه: اگر در پذیرایی یا اتاق نشیمن خود یک آینه دیواری دارید، میتوانید آباژور دلخواه خود را کنار آینه قرار داده و محیطی مناسب با نوری ملایم برای آرایش یا چیدمان فراهم کنید.

نزدیکی ورودی: اگر خانه‌تان بزرگ است و ورودی آن نزدیک به پذیرایی میباشد، میتوانید یک آباژور ایستاده با طرحی مدرن در قسمت ورودی قرار دهید تا به عنوان یک نورپردازی برای خوش آمد گویی مهمانانتان عمل کند.

در حالت کلی، مکان مناسب برای قرار دادن آباژور بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که نور منتشر شده از آباژور با محیط اطرافتان هماهنگی داشته باشد و به ایجاد فضایی دلپذیر و مدرنسیوم کمک کند.

آباژور با چی ست میشه؟

  • ست کردن آباژور با میزهای جلوی تختواب، میزهای ناهارخوری یا میزهای جانبی
  • ست کردن آباژور با صندلی راحتی و کاناپه
  • ست کردن آباژور با اشیاء داخل کتابخانه، میز مطالعه و قفسه‌ها
  • ست کردن آباژور با رومیزی و پرده‌ها
  • ست کردن آباژور با مبلمان
  • ست کردن آباژور با تابلوهای دیواری
  • ست کردن آباژور با گلدان‌های دکوری
  • ست کردن آباژور با دیگر لوازم دکوراسیون

انواع آباژور

آباژور انواع مختلفی دارد و در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی تولید میشود. از پرطرفدارترین آباژورها میتوان آباژور رومیزی و آباژور ایستاده را نام برد که کارایی فراوانی در دکوراسیون داخلی منازل دارند.

جنس آباژور

با توجه به اینکه آباژورها در اشکال و سبک‌های مختلفی موجود هستند، جنس آنها میتواند متناسب با طراحی و مواد استفاده شده متغییر باشد. آباژور از جنس‌هایی نظیر چوب، شیشه، فلز، پارچه، سنگ و … تولید میشود. در حالت کلی جنس آباژور باید مقاوم و بادوام باشد تا بتوان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد.

ست کردن آباژور

خرید اینترنتی آباژور

برای خرید آباژور میتوانید بدون اتلاف وقت و انرژی به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید، فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه لوازم دکوری با ارائه راهنمای خرید آباژور به شما امکان میدهند که اطلاعاتی در این مورد به دست آورید و سپس با مقایسه و بررسی قیمت و جنس انواع آباژور، بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود خریداری نمایید.

خرید آباژور

اگر تمایل و وقت کافی برای خرید حضوری دارید، میتوانید به محل فروش آباژور یا محل فروش دکوری‌های خاص در تهران مراجعه کنید و به طور عمده و تکی انواع آباژور را در طرح‌ها و مدل‌های خاص و شیک مشاهده نموده و با قیمتی مناسب خریداری کنید.

قیمت آباژور

آباژور طرح‌های متنوعی دارد که هر کدام از جنس خاصی تولید میشوند و کارایی خاصی دارند، به همین دلیل قیمت انواع آن نیز ممکن است نسبت به یکدیگر متفاوت باشد. قبل از خرید بهتر است آباژور مورد نظر را در  فروشگاه‌های آنلاین جستجو کنید و قیمت هر مدل را نسبت به جنسی که دارد، مورد بررسی قرار دهید.

تصاویر مرتبط با راهنمای ست کردن آباژور

آبازور رومیزی سرامیک

آباژور رومیزی مدرن

آباژور رومیزی مدرن

آباژور شیک رومیزی

آباژور شیک رومیزی

آباژور کلاسیک

آباژور کلاسیک

آباژور ارزان

lampshade 09 1 | راهنمای ست کردن آباژور | آباژور با چی ست میشه

آباژور ایستاده مدرن

آباژور ایستاده مدرن

آباژور لوکس

آباژور ایستاده مدرن

آباژور زیبا

آباژور زیبا

آباژور ایستاده لوکس

آباژور ایستاده لوکس

آباژور شیشه ای مدرن

آباژور شیشه ای

آباژور اتاق خواب

آباژور اتاق خواب
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

11 ایده تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

خانه های قدیمی حس و حال و زیبایی خاص خود را دارند، اما با گذشت زمان رنگ و بوی کهنگی […]

32 مدل گلدان شیک و دکوری برای پذیرایی مدرن 2024

یک گلدان شیک میتواند به عنوان قطعه‌ای بسیار زیبا و دکوری در دکوراسیون پذیرایی شما عمل کند و طراوت و […]

63 ایده دکوراسیون پذیرایی و هال جذاب و مدرن

دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی به عنوان قلب هر خانه ای نقش کلیدی در ایجاد فضای دلنشین و زیبا دارد، پذیرایی […]

آموزش نقاشی روی گلدان + 20 ایده منحصر به فرد

نقاشی روی گلدان، هنری جذاب و سرگرم کننده است که به شما امکان میدهد گلدان‌های ساده و بی روح را […]

بهترین ایده های طراحی دکوراسیون اتاق خواب + 50 عکس جدید

دکوراسیون اتاق خواب طراحی و دکوراسیون اتاق خواب از جمله موارد مهمی است که در زندگی افراد، روحیه و احساسات‌ […]

10 مرکز خرید آباژور در اصفهان – فروشگاه‌های آباژور

خرید آباژور امروزه برای زیبایی و جذابیت دکوراسیون‌ خانه‌های مدرن و کلاسیک بسیار تاثیر گذار است چرا که آباژور نه […]

14 مرکز خرید آباژور در مشهد – فروشگاه های آباژور

خرید آباژور به عنوان قطعه ای کاربردی و دکوراتیو برای نورپردازی‌های ملایم و زیبایی دکوراسیون داخلی در هر خانه ای […]

12 مرکز خرید آباژور در تبریز – فروشگاه های آباژور

خرید آباژور از جمله مسائل مهم در چیدمان و تزیین دکوراسیون داخلی منازل میباشد که برای اکثر افراد بسیار حائز […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه
0
    0
    سبد خرید
    خالی کردن کارتبازگشت به فروشگاه