آموزش نقاشی روی گلدان + 20 ایده منحصر به فرد

  • 24 بهمن 1402
  • 0 نظر
  • عاطفه مجدی

نقاشی روی گلدان، هنری جذاب و سرگرم کننده است که به شما امکان میدهد گلدان‌های ساده و بی روح را به قطعاتی زیبا و دکوری تبدیل کنید. این کار نه تنها باعث بروز استعداد و خلاقیت‌های هنریتان میشود بلکه چیدمان و دکوراسیون خانه‌تان را چشم‌گیر و باشکوه میسازد. از رنگ آمیزی گلدان ها گرفته تا نقاشی روی آنها، میتوانید با ایده‌های خلاقانه هر گلدان قدیمی و دِمُده‌ای را به زیباترین گلدان دکوری و تزیینی تبدیل کنید و از آن بطور بهینه استفاده نمایید.

چند نمونه گلدان دکوری شیک و مدرن

محصولات مرتبط با این نوشته
  • Banke darb taj glden 06 min | آباژور
    آباژور
  • d8a2d8a8d8a7da98d988d8b1 d8a7db8cd8b3d8aad8a7d8afd987 dbb6 d8b4d8a7d8aed987 65cdc7fb15639 | آباژور ایستاده ۶ شاخه
    آباژور ایستاده ۶ شاخه

نقاشی روی گلدان

آیا به دنبال ایده‌های خلاقانه و روش‌های جدید برای نقاشی روی گلدان میگردید؟ آیا میخواهید آموزش رنگ آمیزی و نقاشی گلدان را یاد بگیرید تا در اوقات فراغت، خود را با گلدان ها و تزیین آنها مشغول کنید!؟ پس بیایید به دنیای جذاب نقاشی روی گلدان سفر کنیم و با ایده‌های خلاقانه‌ و آموزش قدم به قدم آن بیشتر آشنا شویم تا بتوانید به راحتی طرح دلخواه خود را رو گلدان مد نظرتان بزنید و از آن لذت ببرید.

آموزش نقاشی روی گلدان

آموزش نقاشی روی گلدان

برای نقاشی روی گلدان بهتر است مراحل قدم به قدم آن را در نظر بگیرید و مرحله به مرحله پیش بروید تا بتوانید طرح مد نظر خود را بطور مرتب و زیبا روی گلدان نقاشی کنید.

انتخاب گلدان مناسب

انتخاب جنس مناسب گلدان: برای شروع نقاشی روی گلدان، اولین کاری که باید بکنید انتخاب جنس گلدان میباشد. گلدان ها در جنس های مختلفی از قبیل سفالی، سرامیکی، پلاستیکی، شیشه ای و … ساخته میشوند. ابتدا باید جنس گلدان را مشخص نمایید و سپس بر اساس آن، مراحل نقاشی را شروع کنید.

اندازه و شکل گلدان: بعد از اینکه جنس گلدان را انتخاب کردید، اندازه و شکل  گلدان را در نظر بگیرید، اندازه و شکل مناسب گلدان به شما کمک میکند که راحت‌تر تصمیم بگیرید چه طرحی را روی گلدان میتوانید نقاشی کنید.

رنگ و طرح اولیه گلدان: رنگ و طرح اولیه گلدان خیلی مهم است. قبل از شروع به نقاشی کردن باید بطور کامل آن را در نظر بگیرید و مطابق با آن رنگ و طرح جدید را انتخاب کنید. چون رنگ و طرح جدیدی که میخواهید از روی آن بزنید باید منظم و مرتب جلوه کند و رنگ مد نظرتان دربیاید نه اینکه حالتی بد ترکیب در ظاهر گلدان به وجود بیاید.

آموزش نقاشی روی انواع گلدان

انتخاب رنگ و ابزار مناسب برای رنگ آمیزی گلدان

انتخاب رنگ و ابزار مناسب

انتخاب رنگ مناسب: برای نقاشی روی گلدان میتوانید از انواع رنگ‌های مناسب مانند اکریلیک، گواش، ویترای و … استفاده کنید. انتخاب رنگ به سلیقه شخصی شما و طرحی که میخواهید بزنید بستگی دارد. برای مثال اگر میخواهید طرح آسمان را نقاشی کنید باید رنگ زمینه را آبی آسمانی یا آبی تیره انتخاب کنید تا با طرح مورد نظر همخوانی کامل داشته باشد.

انتخاب قلم‌موهای مناسب: برای نقاشی روی گلدان بعد از انتخاب رنگ مناسب نیاز ب قلم‌موهای مخصوص نقاشی دارید که بتوانید به راحتی طرح مورد نظرتان را روی گلدان پیاده کنید. قلم‌موها در انواع سرگرد، تخت و پهن میباشند که انتخاب نوع مناسب آن بستگی به طرح‌تان دارد، باید بررسی کنید و ببینید که طرح شما با کدام قلم‌مو خوب و مرتب در می‌آید تا بر اساس آن از انواع قلم‌مو استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای کمکی: برا پیاده کردن برخی از طرح‌های خلاقانه و نقاشی منظم و دقیق روی گلدان میتوانید از ابزارهای کمکی نظیر مداد، پاک کن، نوار چسب و … نیز کمک بگیرید. این ابزارها به شما کمک میکنند کارتان راحت‌تر و با دقت بیشتری انجام گیرد.

چند مدل جینجر جار لوکس و مدرن

Painting on a vase 03 min | آموزش نقاشی روی گلدان + 20 ایده منحصر به فرد

انتخاب طرح نقاشی

طرح‌های ساده و هندسی: برای نقاشی کردن روی گلدان میتوانید از طرح‌های ساده و اشکال هندسی بهره بگیرید. با شکل های ساده و هندسی میتوانید طرحی ساده و جذاب روی گلدان نقاشی کنید که در عین سادگی بسیار زیبا جلوه کند و به گلدان ظاهری شیک ببخشد.

طرح های گل و گیاه: از دیگر ایده های نقاشی روی گلدان استفاده از طرح گل ها و گیاهان است. میتوانید روی گلدان، شکل گل یا گیاهی را طراحی کنید و ظاهری طبیعی و دل باز در گلدان به وجود بیاورید.

طرح های منظره و طبیعت: اگر گلدان‌تان اندازه بزرگی دارد میتوانید طرح منظره و طبیعت را روی آن نقاشی کنید. طرح منظره یا طبیعت روی گلدان، نقاشی جالبی میتواند باشد که انگار روحی دوباره به گلدان میبخشد.

نقاشی چهره و حیوانات: از دیگر طرح‌های جالب برای نقاشی روی گلدان، طرح چهره و حیوانات میباشد که میتوانید عکس یک چهره یا حیوان را روی گلدان طراحی کنید. میتوانید حیوان مورد علاقه خود را روی گلدان نقاشی کنید و با هربار دیدن آن احساس خوشایندی داشته باشید. نقاشی چهره یا حیوانات روی گلدان، ظاهری کیوت و جذاب به گلدان میتواند ببخشد.

استفاده از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه: برای نقاشی روی گلدان میتوانید از ایده‌ها و طرح های خلاقانه خودتان استفاده کنید، هر طرحی که در نظرتان جالب است را میتوانید روی گلدان نقاشی کنید یا حتی میتوانید با ترکیب چند طرح، گلدان را به شکلی زیبا در بیاورید.

مراحل نقاشی روی گلدان

مراحل نقاشی روی گلدان

آماده سازی گلدان: ابتدا گلدان را با روش های مختلف مانند شسشتو، خشک کردن یا سمباده زدن برای نقاشی آماده کنید. بخاطر داشته باشید با توجه به جنس گلدان مرحله آماده سازی را انجام دهید. برای مثال اگر گلدان‌تان جنس پلاستیکی دارد آن را شسته و گرد و غبارهایش را تمیز کنید سپس خشک نمایید تا آماده نقاشی شود.

رنگ آمیزی گلدان: بعد از آماده سازی، رنگ زمینه انتخابی خود را بطور مرتب و منظم به سطح گلدان بزنید، بطوری که تمامی سطح گلدان بطور یکنواخت رنگ آمیزی شود. بخاطر داشته باشید رنگ آمیزی باید تمیز و با دقت انجام گیرد تا طرحی که میخواهید روی آن بزنید نیز زیبا به نظر برسد.

کشیدن طرح اولیه با مداد: بهتر است قبل از کشیدن طرح مورد نظرتان با قلم‌مو روی گلدان، ابتدا طرح اولیه را با مداد بکشید و خطاهای خود را اصلاح کنید تا یک نقاشی با جزئیات دقیق و منظم را طراحی کنید. سپس با قلم‌موی مخصوص طرح را کامل کنید.

رنگ آمیزی طرح: بعد از کشیدن طرح اولیه با مداد و تکمیل کردن آن با قلم‌موی مخصوص، نوبت رنگ آمیزی طرح است. طرح خود را با رنگ‌های مناسب و با دقت رنگ آمیزی کنید تا نقاشی واقعی روی گلدان به نمایش گذاشته شود.

اضافه کردن جزئیات و سایه زنی: بعد از تمام شدن طرح و رنگ آمیزی آن، به اضافه کردن جزئیات و سایه زنی طرح بپردازید. اضافه کردن جزئیات بطور دقیق و منظم و سایه زنی آنها باعث میشود زیبایی نقاشی چندین برابر شود و طرح خیلی طبیعی به نظر برسد.

خشک شدن کامل رنگ: بعد از رنگ آمیزی طرح و سایه زنی اجازه دهید که گلدان بطور کامل خشک شود. آن را در جایی دور از دسترس کودکان و نور مستقیم خورشید قرار دهید و بگذارید در حالت طبیعی به مرور خشک گردد.

تثبیت رنگ: بعد از خشک شدن کامل رنگ، بهتر است از تثبیت کننده رنگ، اسپری یا وارینش رنگ استفاده کنید. اسپری تثبیت کننده رنگ سبب میشود طرح رنگ آمیزی شده روی سطوح گلدان کاملا ثابت شده و در برابر شستشو مقاوم باشد.

چند مدل جاشمعی شیک و مدرن

Painting on a vase 05 min | آموزش نقاشی روی گلدان + 20 ایده منحصر به فرد

نکات مهمی که هنگام نقاشی روی گلدان باید در نظر داشته باشید:

  • قبل از شروع نقاشی، طرح خود را چندین بار روی کاغذ تمرین کنید.
  • از رنگ‌های باکیفیت و قلم‌موهای مناسب استفاده کنید.
  • برای ظرافت بیشتر در نقاشی، بهتر است از قلم‌موهای سرگرد استفاده کنید.
  • برای ایجاد خطوط صاف و یکدست میتوانید از نوار چسب کمک بگیرید.
  • هنگام نقاشی صبور باشید و اجازه دهید تا هر لایه رنگ، قبل از اضافه کردن لایه بعدی کاملا خشک شود.
  • پس از اتمام نقاشی، حتما از اسپری یا وارنیش برای تثبیت رنگ استفاده کنید.

نقاشی روی گلدان سفالی

برای نقاشی روی گلدان سفالی نیز میتوانید همین مراحل را انجام دهید با این تفاوت که مراحل زیرسازی یا آماده سازی آن فقط متفاوت میباشد. مراحل نقاشی روی گلدان سفالی بصورت روش های زیر است:

  • انتخاب یک گلدان سفالی با سطحی صاف و خشک
  • آماده سازی سطح گلدان با استفاده از ماده‌های مثل پرایمر سفال یا گلزنی
  • کشیدن طرحی اولیه با مداد نرم روی گلدان سفالی
  • رنگ آمیزی اولیه سطح گلدان بطور یکنواخت
  • استفاده از قلم‌مو ها و ابزارهای نقاشی برای کشیدن جزئیات طرح و رفع خطاها
  • خشک شدن نقاشی روی گلدان
  • استفاده از پوشش حفاظتی مانند اسپری تثبیت کننده رنگ، وارنیش یا لعاب
نقاشی روی گلدان سفالی

ایده های خلاقانه تزیین گلدان سفالی

  • نوشتن جملات و نقل قول های انگیزشی
  • استفاده از طرح‌های سنتی و اسلیمی
  • نقاشی با تکنیک های مختلف مانند پتینه، دکوپاژ و نقاشی با ورق طلا

نقاشی روی گلدان سفالی

نقاشی روی گلدان سفالی

رنگ آمیزی گلدان سفالی

رنگ آمیزی گلدان سفالی

ایده های نقاشی روی گلدان سفالی

ایده های نقاشی روی گلدان سفالی

ایده هایی برای رنگ آمیزی گلدان

استفاده از رنگهای آمبر: میتوانید از دو یا چند رنگ که به تدریج از روشن به تیره یا از تیره به روشن تغییر می‌کنند استفاده کنید.

استفاده از رنگ های خنثی: اگر دکوراسیون منزل‌تان به سبک ساده و مینیمالیستی میباشد میتوانید از رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، خاکستری برای رنگ آمیزی گلدان استفاده کنید تا با لوازم دکوری مانند آباژور، جاشمعی و دیگر لوازم دکوری به راحتی ست شود.

استفاده از رنگهای روشن: اگر دکوراسیون خانه‌تان رنگ‌های شاد و پرانرژی دار میتوانید از رنگهای روشن و شاد مانند آبی، سبز، زرد برای رنگ آمیزی گلدان استفاده کنید.

استفاده از رنگهای تیره: اگر دکوراسیون منزل‌تان سبکی شیک و مدرن دارد بهتر است از رنگهای تیره مانند مشکی، قهوه‌ای یا خاکستری برای رنگ آمیزی گلدان استفاده کنید.

ایده هایی برای رنگ آمیزی گلدان

طرح نقاشی روی گلدان سفالی

طرح نقاشی روی گلدان سفالی

مدل های نقاشی روی گلدان سفالی

مدل های نقاشی روی گلدان سفالی

مدل نقاشی روی گلدان سفالی

مدل نقاشی روی گلدان سفالی

نقاشی روی گلدان پلاستیکی

نقاشی روی گلدان پلاستیکی

ایده های نقاشی روی گلدان پلاستیکی

ایده های نقاشی روی گلدان پلاستیکی

ایده های خلاقانه برای نقاشی روی گلدان

ایده های خلاقانه برای نقاشی روی گلدان

تزیین و نقاشی روی گلدان

تزیین و نقاشی روی گلدان

نقاشی خلاقانه روی گلدان

نقاشی خلاقانه روی گلدان

تزیین و نقاشی روی گلدان پلاستیکی

تزیین و نقاشی روی گلدان پلاستیکی

رنگ آمیزی گلدان با رنگهای شاد

رنگ آمیزی گلدان با رنگهای شاد

نقاشی روی انواع گلدان

نقاشی روی انواع گلدان

رنگ آمیزی گلدان با رنگهای روشن

رنگ آمیزی گلدان با رنگهای روشن
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

11 ایده تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

خانه های قدیمی حس و حال و زیبایی خاص خود را دارند، اما با گذشت زمان رنگ و بوی کهنگی […]

32 مدل گلدان شیک و دکوری برای پذیرایی مدرن 2024

یک گلدان شیک میتواند به عنوان قطعه‌ای بسیار زیبا و دکوری در دکوراسیون پذیرایی شما عمل کند و طراوت و […]

63 ایده دکوراسیون پذیرایی و هال جذاب و مدرن

دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی به عنوان قلب هر خانه ای نقش کلیدی در ایجاد فضای دلنشین و زیبا دارد، پذیرایی […]

بهترین ایده های طراحی دکوراسیون اتاق خواب + 50 عکس جدید

دکوراسیون اتاق خواب طراحی و دکوراسیون اتاق خواب از جمله موارد مهمی است که در زندگی افراد، روحیه و احساسات‌ […]

10 مرکز خرید آباژور در اصفهان – فروشگاه‌های آباژور

خرید آباژور امروزه برای زیبایی و جذابیت دکوراسیون‌ خانه‌های مدرن و کلاسیک بسیار تاثیر گذار است چرا که آباژور نه […]

14 مرکز خرید آباژور در مشهد – فروشگاه های آباژور

خرید آباژور به عنوان قطعه ای کاربردی و دکوراتیو برای نورپردازی‌های ملایم و زیبایی دکوراسیون داخلی در هر خانه ای […]

12 مرکز خرید آباژور در تبریز – فروشگاه های آباژور

خرید آباژور از جمله مسائل مهم در چیدمان و تزیین دکوراسیون داخلی منازل میباشد که برای اکثر افراد بسیار حائز […]

انواع دکوراسیون آشپزخانه مدرن و کلاسیک 1403

دکوراسیون آشپزخانه به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چون تاثیر بسزایی در […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه
0
    0
    سبد خرید
    خالی کردن کارتبازگشت به فروشگاه