آشنایی با انواع آباژور سبک های مدرن، کلاسیک، فانتزی

  • 20 شهریور 1402
  • 0 نظر
  • عاطفه مجدی

آباژور به عنوان یک قطعه دکوراتیو و منبع نور یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین عناصر دکوراسیون داخلی محسوب میشود که با طراحی منحصر به فردش میتواند فضای داخلی را در سبک‌های مدرن، فانتزی و کلاسیک به بهترین شکل بیاراید. این قطعه هنری و تزیینی تاریخچه‌ای قدیمی دارد و در طی زمان به انواع مختلفی تکامل یافته است، از آباژورهای مدرن و لوکس گرفته تا آباژورهایی با طراحی کلاسیک و فانتزی که هر کدام متناسب برای دکوراسیونی طراحی شده‌اند تا جلوه‌ای زیبا و چشمگیر به فضا ببخشند.

انواع آباژور

آباژور

آیا به دنبال این هستید که آباژور چیست و چگونه با دیگر لوازم دکوریتان به راحتی ست شود؟ یا اینکه قصد خرید آباژور دارید اما نمیدانید که کدام طرح بیشتر با فضای داخلی منزلتان هماهنگ میشود؟ آیا میخواهید با انوع آباژور و سبکهای آن بیشتر آشنا شوید؟ اگر پاسخ شما بله است پس درست آمده‌اید، اینجا فرصتی است تا به تمامی پاسخ‌های خود در مورد آباژور برسید.

 خرید آباژور متناسب با دکوراسیون به افراد امکان میدهد که بتوانند تغییر غیر قابل چشمگیری در دکوراسیون منزلشان به وجود بیاورند، برای اینکه بتوانید آباژور مد نظر خود را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید، ابتدا باید با انواع آباژور و سبک های طراحی شده آشنا شوید، تا بتوانید برای ست کردن آباژور با دیگر لوازم دکوری و خرید آن تصمیم بهتری بگیرید.

چند نمونه آباژور لوکس و مدرن

انواع آباژور

آباژور انواع متنوعی دارد که در طرح‌های مختلفی طراحی میشوند، هر کدام از آباژورها متناسب برای فضایی میباشند و چون آباژور علاوه بر دکوری بودن، نوعی منبع نور نیز بشمار میرود، ممکن است برخی از آنها کارکرد متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند، انواع آباژور عبارت است از:

آباژور تاشو

این نوع آباژور دارای بازوهای قابل تنظیمی میباشد که به افراد امکان میدهد زاویه نور را با توجه به نیاز خود تنظیم کنند. برای مثال هنگام مطالعه یا انجام فعالیت های کاری این مدل را میتوان در اتاق خواب یا اتاق کار قرار داد و نورپردازی را برای نکته مورد نظر تنظیم نمود. 

آباژوری دیواری

آباژور دیواری قابلیت نصب شدن به دیوار دارد و نور را بصورت عمودی به بالا یا پایین منتشر میکند، این مدل معمولا برای ایجاد نور پس زمینه یا نور معتادل در فضا مورد استفاده قرار میگیرد و برای سالن‌ها‌، اتاق نشمین، پذیرایی و اتاق خواب بسیار مناسب میباشد.

آباژور سقفی یا آویز

این مدل آباژور بصورت آویز به سقف نصب شده و نور را بصورت مستقیم به پایین منتشر میکند. آباژور سقفی تاثیر بسزایی در نورپردازی مناسب فضا و تزیین دکوراسیون داخلی میتواند داشته باشد، این نوع آباژور برای فضاهای معمولا بزرگ، بالای میزهای غذاخوری و جزیره‌های آشپزخانه بسیار مناسب میباشد.

آباژور سقفی

آباژور رومیزی

آباژور رومیزی، متناسب برای قرار دادن روی میز و یا سطوح صاف دیگری میباشد که به عنوان منبع نور محلی عمل میکند و جزء پرکاربردترین آباژورها محسوب میشود. این نوع آباژور را میتوان به راحتی جابجا کرد و روی انواع میزها از قبیل میزهای کنار تخت، میزهای نشیمن، میز مطالعه و میز کار قرار داد. آباژور رومیزی برای مطالعه، نوشتن یا کارهای دستی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. بخاطر داشته باشید با مطالعه تکنیک راهنمای خرید آباژور رومیزی میتوانید تصمیمی بهتری در انتخاب آن بگیرید.

آباژور ایستاده کنار سالنی

آباژور ایستاده کنار سالنی حالت ایستاده داشته و دارای یک یا چند پایه میباشد. این نوع آباژور بسیار مناسب برای قرار دادن در سالن‌های بزرگ، نواحی نشیمن و راهروها میباشد. آباژورهای ایستاده بهترین گزینه برای پر کردن فضاهای اضافی هستند و از این رو خواهان زیادی دارند.

آباژور نورمخفی

این مدل آباژور قابلیت نصب شدن به دیوار و سقف را دارد که به صورت مخفی و منظم نور را در فضا منتشر میکند و معمولا برای ایجاد نورپردازی عمومی و منظم در اتاق‌ها مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین، آباژور نور مخفی برای فضاهای مدرنی که به نور مخفی نیاز دارند بهترین گزینه میتواند باشد.

آباژور خمیده

آباژور خمیده آباژوری ایستاده است فقط با این تفاوت که قسمت گردنی نزدیک به شید آن حالتی خمیده دارد. این نوع آباژورها مناسب برای قرار دادن کنار مبلمان نشیمن یا کنار صندلی راحتی میباشد که فضایی بسیار دنج و دلنشین ایجاد میکند.

انواع سبک آباژور

آباژور مدرن

آباژور مدرن در سبک مینیمالیستی تمرکز بر نمایی ساده و خطوط زیبا دارد. این سبک آباژورها از موادی مانند شیشه، فلزات نازک و مواد ساده ساخته میشوند. طرح این مدل آباژورها بسیار ساده و اما شیک میباشد که میتوان با استفاده از آن دکوراسیونی مدرن در فضا ایجاد کرد.

آباژور لوکس

برخی از آباژورها طراحی بسیار خلاقانه و منحصر به فردی دارند که از نظر زیبایی بسیار لوکس و ایده‌آل میباشند. این نوع آباژورها از مواد متنوعی مانند شیشه‌های رنگی یا فرم‌های غیرمعمولی ساخته میشوند و دارای نورپردازی LED به منظور ایجاد نورهای جالب میباشند.

آباژور فانتزی

آباژور فانتزی یک قطعه دکوراتیو خیالی است که طراحی غیر معمولی و تزییناتی با جزئیات فراوان دارد. این مدل آباژور ها ممکن است شامل اشکال حیوانات خیالی، شکل‌های ژئومتریک فوق‌العاده یا ترکیباتی از مواد گوناگون باشند. برای فضاهایی مانند اتاق خواب کودکان که سبکی فانتزی دارند، انتخاب آباژور فانتزی بهترین گزینه میتواند باشد. این نوع آباژورها به دلیل طراحی خاص بیشتر در محل فروش دکوری های خاص در تهران یافت میشوند.

آباژور فانتزی

آباژور مخصوص تمام شب

برخی از آباژورهای فانتزی به عنوان آباژور مخصوص شب طراحی میشوند. این مدل آباژورها ممکن است دارای تصاویر نجومی، سیارات، ستارگان یا موتیف‌های خیالی مانند قلعه‌ها و جادوگران باشند که برای فضاهای فانتزی و دکوراسیون مدرن بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

آباژور کلاسیک

آباژور کلاسیک معمولا از مواد چوبی یا فلزی با طراحی های پیچیده و موروثی ساخته میشود. این مدل آباژورها از الگوهای گل و برگ، حیوانات یا ستون‌های کلاسیکی پیروی میکنند. همچنین دارای رنگهای غنی بوده و بهترین گزینه برای دکوراسیون هایی با سبک کلاسیک می باشند.

آباژور روکش دار

برخی از آباژور ها دارای روکش های پارچه ای یا جلدی با طراحی های کلاسیک میباشند. این مدل آباژورها با چاپ‌های پیچیده یا ترکیبات رنگی به طور خاصی جلب توجه میکنند و برای دکوراسیون کلاسیک بسیار کاربرد دارند.

چند نمونه آباژور شیک و مدرن

جنس آباژور

آباژور چوبی

آباژورهای چوبی از چوب های باکیفیت و مرغوبی در مدل‌های رومیزی و ایستاده طراحی میشوند و برای سبک های کلاسیک بسیار کاربرد دارند.

آباژور کریستال

برخی دیگر از آباژورها از کریستال اصل ساخته میشوند. این نوع آباژورها ظاهری بسیار خیره کننده و جذاب دارند که برای دکوراسیون‌های سلطنتی و سنتی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

آباژور سنگی

آباژور سنگی از صیقل سنگهای باکیفیتی مانند سنگ مرمر ساخته میشود، طراحی این مدل آباژورها از سنگ، زیبایی خاصی به آن میبخشد و برای فضاهای لوکس و مدرن بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. این آباژور ها در ترکیب با گلدان های سرامیکی به طور خاصی جلوه میکنند.

آباژور فلزی

بیشتر آباژورها از جنس فلز ساخته میشوند و بخاطر مقاومت و دوام بالا در بین افراد محبوبیت فراوانی دارند. آباژورهای فلزی در انواع و مدل‌های متنوعی طراحی میشوند و از رنگ ثابتی برخوردار هستند. همچنین، این مدل آباژورها برای ست کردن با سبک‌های مدرن و کلاسیک بسیار مناسب وکاربردی هستند.

آباژور استیل

آباژور استیل ظاهری بسیار چشمگیر و جذاب دارد که با براقیت و درخشش خود در بین دیگر لوازم دکوری بطور فوق‌العاده‌ای جلب توجه میکند و برای دکوراسیون‌هایی با سبک لوکس بسیار مناسب و پرکاربرد میباشد. 

آباژور شیشه ای

برخی دیگر از آباژورها از شیشه های رنگی، شیشه مات یا براق، شیشه مشجر و … ساخته میشوند که ظاهری بسیار شیک دارند و بیشتر در فضاهایی با سبک مدرن بسیار مورد استفاده قرار میگیرند.

آباژور سرامیکی

این نوع آباژور ها از جنس سرامیک مرغوب و باکیفیت ساخته میشوند و ظاهری بسیار مدرن و لوکس دارند. آباژور سرامیکی در مدل‌های متنوعی تولید میشود و قابلیت استفاده در انواع مکان ها را دارد. آباژور سرامیکی به راحتی با انواع جاشمعی سرامیکی ست شده و دکوراسیونی لوکس و جذاب را به ارمغان می آورد.

آباژور مدرن

نکته پایانی

آباژور ها، با انواع مختلف و سبک‌های متنوع، قادر به ایجاد تأثیرات شگفت‌انگیز در دکوراسیون خانه‌ها هستند. سبک کلاسیک، با طراحی‌های زیبا و مفهومی، فضای تاریخی را بازسازی کرده و احساسی از شکوه و عظمت ایجاد می‌کند. سبک مدرن با خطوط ساده و شیک، به دکوراسیون امروزی ابعادی جدید می‌بخشد و احساسی از سادگی و مدرنسیوم را در محیط خلق میکند. در حالی که سبک فانتزی، با ابتکار و خلاقیت در طراحی، دنیایی از خیال و جادو را در خانه‌تان به ارمغان می‌آورد.

در حالت کلی هر کدام از آباژورها توانایی خلق تأثیراتی منحصربه‌فرد را دارند. اما انتخاب شما بستگی به سلیقه شخصی و استایل دکوراسیونتان دارد، موارد ذکر شده به شما کمک خواهد کرد انواع آباژور را شناخته و تصمیم بهتری در مورد خرید آن بگیرید. پس بخاطر داشته باشید که سلیقه شما اولویت در انتخاب شما میباشد، محصول دلخواه خود را انتخاب کنید تا از خرید خود لذت ببرید.

تصاویر مرتبط با انواع آباژور

آباژور شیشه ای

آباژور لوکس

آباژور لوکس

آباژور ایستاده چوبی

آباژور ایستاده چوبی

آباژور رومیزی لوکس

آباژور رومیزی لوکس

آباژور شیک

آباژور شیک

آباژور کلاسیک

آباژور کلاسیک

آباژور خمیده

آباژور خمیده

آباژور ایستاده ساده

آباژور ایستاده ساده

آباژور ایستاده شیک

آباژور ایستاده شیک

آباژور رومیزی چوبی

آباژور رومیزی چوبی

آباژور رومیزی فلزی

آباژور رومیزی فلزی

آباژور رومیزی شیک

آباژور رومیزی شیک
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

11 ایده تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

خانه های قدیمی حس و حال و زیبایی خاص خود را دارند، اما با گذشت زمان رنگ و بوی کهنگی […]

32 مدل گلدان شیک و دکوری برای پذیرایی مدرن 2024

یک گلدان شیک میتواند به عنوان قطعه‌ای بسیار زیبا و دکوری در دکوراسیون پذیرایی شما عمل کند و طراوت و […]

63 ایده دکوراسیون پذیرایی و هال جذاب و مدرن

دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی به عنوان قلب هر خانه ای نقش کلیدی در ایجاد فضای دلنشین و زیبا دارد، پذیرایی […]

آموزش نقاشی روی گلدان + 20 ایده منحصر به فرد

نقاشی روی گلدان، هنری جذاب و سرگرم کننده است که به شما امکان میدهد گلدان‌های ساده و بی روح را […]

بهترین ایده های طراحی دکوراسیون اتاق خواب + 50 عکس جدید

دکوراسیون اتاق خواب طراحی و دکوراسیون اتاق خواب از جمله موارد مهمی است که در زندگی افراد، روحیه و احساسات‌ […]

10 مرکز خرید آباژور در اصفهان – فروشگاه‌های آباژور

خرید آباژور امروزه برای زیبایی و جذابیت دکوراسیون‌ خانه‌های مدرن و کلاسیک بسیار تاثیر گذار است چرا که آباژور نه […]

14 مرکز خرید آباژور در مشهد – فروشگاه های آباژور

خرید آباژور به عنوان قطعه ای کاربردی و دکوراتیو برای نورپردازی‌های ملایم و زیبایی دکوراسیون داخلی در هر خانه ای […]

12 مرکز خرید آباژور در تبریز – فروشگاه های آباژور

خرید آباژور از جمله مسائل مهم در چیدمان و تزیین دکوراسیون داخلی منازل میباشد که برای اکثر افراد بسیار حائز […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه
0
    0
    سبد خرید
    خالی کردن کارتبازگشت به فروشگاه