آموزش و راهنمای چیدمان پذیرایی خانه‌های کوچک آپارتمانی

  • 3 مهر 1402
  • 0 نظر
  • عاطفه مجدی

چیدمان و دیزاین مناسب پذیرایی خانه‌های کوچک آپارتمانی از موارد مهمی است که در راحتی و جذابیت دکوراسیون داخلی نقش بسزایی دارد. با توجه به فضای محدود در آپارتمان‌ها، چیدمان مناسب و بهینه‌ی پذیرایی به افراد امکان میدهد که فضای داخلی خانه را به دکوراسیونی شیک و ایده‌ال تبدیل کنند.

 اگر شما هم جز افرادی هستید که که در یک خانه کوچک آپارتمانی زندگی میکنید و به دنبال راهی برای تبدیل کردن فضای پذیرایی خود به یک مکان شگفت انگیز میگردید که در عین جذابیت و زیبایی فضای کمی را اشغال کند، ابتدا باید باترفندها و و روش‌های چیدمان پذیرایی آشنایی کامل داشته باشید و سپس با بکارگیری راهنمای چیدمان پذیرایی، فضای دلخواه خود را در پذیرایی خلق کنید.

چیدمان پذیرایی کوچک

آیا همیشه به دنبال راهی برای بهره‌برداری بهینه از فضای خانه‌ی کوچک خود و افزایش کیفیت زندگی خود هستید؟ آیا می‌خواهید از هر متر مربع پذیرایی‌تان بهره‌برداری کنید و فضایی مناسب و دلپذیر برای زندگی خود ایجاد کنید!؟ و مهم‌تر از همه، خانه‌ای که به شما احساس راحتی و آرامش میدهد، داشته باشید؟ پس بیایید با آموزش و راهنمای کامل چیدمان پذیرایی خانه‌های کوچک آپارتمانی بیشتر آشنا شویم، از آنجایی که میزان جذابیت و راحتی یک خانه کوچک آپارتمانی بسیار به نحوه چیدمان و دیزاین آن بستگی دارد، فقط با استفاده از ترفندها و اصول طراحی مناسب، می‌توانید حتی در یک فضای کوچک، یک پذیرایی زیبا و کارآمد خلق کنید.

آموزش چیدمان پذیرایی خانه‌های کوچک آپارتمانی

برنامه ریزی مکانی

قبل از این که به چیدمان و دیزاین پذیرایی بپردازید، ابتدا یک برنامه ریزی برای چیدمان خانه ایجاد کنید. ابعاد دقیق اتاق و مکان مورد نظر را اندازه گیری کنید و یک نقشه برای قرار دادن لوازم مورد نیاز بکشید، این به شما کمک میکند که وسایل مورد نیاز پذیرایی را منطبق با فضا در جای مناسبی قرار دهید.

انتخاب مبلمان مناسب پذیرایی برای خانه‌های کوچک

 برای پذیرایی کوچک، مبلمانی با اندازه کوچک و طراحی کم جا و مناسب را انتخاب کنید. مبلمان‌هایی که پایه‌های بلند دارند و زیر آنها خالی میباشد، فضا را بازتر نشان میدهند، همچنین سعی کنید از مبلمان‌های تاشو استفاده کنید تا در صورت نیاز قابلیت جابجا کردن داشته باشند و فضای کمی را اشغال کنند. مبلمان ال نیز برای پذیرایی‌های کوچک انتخاب مناسبی میتواند باشد.

استفاده از آینه ها برای دیزایین پذیرایی‌های کوچک

آینه ها به عنوان یک ترفند جادویی برای بزرگ جلوه دادن فضا معروف هستند، با قررا دادن آینه‌ها در نقاط استراتژیکی از اتاق، نور را منعکس کرده و احساس فضای بازتر و بیشتری را در اتاق به وجود بیاورید.

چیدمان خانه های کوچک آپارتمانی لوکس

انتخاب رنگهای مناسب دکوراسیون برای دیزاین پذیرایی های کوچک

دقت داشته باشید که رنگهای روشن و تازه برای دیوارها و مبلمان پذیرایی میتواند فضا را بازتر و شاداب‌تر جلوه دهد. همچنین میتوانید از رنگهای گرم و زنده استفاده کنید، ترفند استفاده از رنگهای زنده برای اتاق نشیمن و پذیرایی باعث میشود فضایی گرم و دل بازتر در خانه ایجاد شود.

ذخیره سازی هوشمند در پذیرایی خانه‌های کوچک آپارتمانی

در یک آپارتمان کوچک فضای ذخیره سازی بسیار مهم است، با داشتن یک فضای عالی برای ذخیره سازی لوازم اضافی میتوانید فضای پذیرایی را بزرگ‌تر و بازتر جلوه دهید، توجه داشته باشید که اگر وسایل اضافی زیاد دم دست نباشند فضای بیشتری برای دیزایین پذیرایی خواهید داشت. برای این مسئله میتوانید از شلف‌های دیواری برای ذخیره کردن کتابها، ظروف و سایر اشیاء استفاده کنید. همچنین میتوانید از جعبه‌ها و سبدهای زیر تخت، کابینت‌های پنهان برای قرار دادم لوازم اضافی نیز استفاده کنید.

تزیین مناسب پذیرایی‌های کوچک آپارتمانی

دیزاین پذیرایی‌های کوچک را بطوری تزیین کنید که به راحتی قابل تغییر و جابجایی باشد، در خانه‌های کوچک بهتر است از دیزایین‌‌های زیاد شلوغ بپرهیزید و از لوازم ساده و کمجا استفاده کنید. برای مثال کافی است فقط از چند قلم لوازم دکوری شیک با طرح‌های ساده و مدرن نظیر آباژور، گلدان های تزیینی، جاشمعی و… استفاده کنید تا فضایی زیبا داشته باشید.

نورپردازی مناسب برای خانه‌های کوچک

نورپردازی مناسب نیز میتواند فضای پذیرایی را تغییر دهد و در بزرگتر جلوه دادن فضا تاثیر گذار باشد. برای این موضوع میتوانید از انواع آباژور ایستاده و رومیزی استفاده کنید تا فضای پذیرایی نوری ملایم داشته باشد و بطوری عجیب زیبا و بزرگ به نظر برسد. همچنین نور طبیعی را همیشه به حداکثر برسانید تا فضا نور بیشتری داشته و بازتر جلوه کند.

استفاده از مبلمان چند منظوره

مبلمان و اشیاء چند منظوره میتوانند در صرفه جویی فضا به شما کمک کنند، برای مثال میزهای کمرنگ با قابلیت چند منظوره بودن فضای کمتری را اشغال میکنند، میتوانید برای چندین کار از این میزها استفاده کرده در صورتی که به آن نیازی ندارید جم کنید، که فضای بیشتری داشته باشید، همچنین بی رنگ بودن یا کمرنگ بودن چنین لوازمی باعث میشود فضا زیاد شلوغ دیده نشود.

نصب پرده‌های بلند برای پذیرایی های کوچک

نصب کردن پرده‌های بلند نیز در بزرگ‌تر نشان دادن پذیرایی میتواند نقش مهمی داشته باشد، همچنین اگر سقف پذیرایی کوتاه باشد با نصب پرده‌های بلند، خانه بلندتر و بزرگ‌تر به نظر میرسد.

استفاده از فرش‌های بزرگ و بدون طرح

استفاده از فرش‌های بزرگ که طرحی ساده‌ دارند میتواند تاثیری در بزرگ‌تر نشان دادن پذیرایی داشته باشد، پس بهتر است فرشی بدون طرح یا طرح دار خیلی ساده را  انتخاب کنید که باعث شلوغ به نظر رسیدن پذیرایی نگردد.

استفاده از گل و گیاهان طبیعی در چیدمان پذیرایی خانه های کوچک

برای اینکه محیطی آرام بخش در پذیرایی خانه های کوچک به وجود بیاورید بهتر است از گلها و گیاهان طبیعی استفاده کنید، گلهای طبیعی نمادی از طبیعت و سرسبزی در دکوراسیون داخلی میتوانند باشند، از این رو در پذیرایی‌های کوچک با قرار دادن یک گیاه یا گل مورد علاقه میتوانید فضایی آرامش بخش و دلنشین در خانه کوچک خود خلق کنید.

چیدمان پذیرایی خانه های کوچک مدرن

استفاده از دیوارهای سفید در خانه‌های کوچک

برای اینکه محیط داخلی خانه های کوچک بزرگ‌تر نشان داده شود، بهتر است از رنگ سفید در دیوارها استفاده کنید، دیوارهای سفید باعث میشود فضای داخلی روشن‌تر و در نهایت بازتر نمایان شود. همچنین اگر قصد استفاده از کاغذ دیواری دارید بهتر است کاغذهایی با طرح های ساده و رنگهای روشن را انتخاب کنید تا فضا بزرگتر دیده شود.

استفاده از سبک مینیمال در دکوراسیون آپارتمان کوچک

یکی از سبک‌های تاثیر گذار در دکوراسیون خانه‌های کوچک، سبک مینیمالیستی میباشد، برای اینکه دیزاینی منحصر به فرد در پذیرایی های کوچک داشته باشید بهتر است تمامی وسایل اضافی را کنار گذاشته و از عناصری با طرح‌های ساده و مینیمالیستی استفاده کنید تا فضا در عین سادگی، زیبایی خود را حفظ کرده و بزرگتر به نظر بیاید.

استفاده از وسایل هوشمند در چیدمان خانه‌های کوچک

استفاده از وسایل هوشمند باعث میشود فضای کمی در محیط خانه اشغال شود تا بتوانید چیدمانی مرتب در دکوراسیون خود داشته باشید، برای مثال استفاده از تختخوابی‌های کشو دار، کمدهای پنهان در دیوار، مبلمانی که فضای ذخیره سازی دارند، میتواند به شما امکان دهد که لوازم اضافی را در آنها بازسازی کرده و محیطی بازتر و اضافی‌تر برای تزیین داشته باشید، همچنین برخی از لوازم دکوری هوشمند نیز مانند آباژور هوشمند به شما امکان جابجایی آسان و استفاده بهینه در پذیرایی‌های کوچک را میدهد.

 موارد مهمی که در چیدمان پذیرایی خانه‌های کوچک آپارتمانی باید بپرهیزید

  • استفاده از مبلمان بزرگ و سنگین که فضای بیشتری را اشغال میکند و امکان جابحایی آن سخت است.
  • استفاده از دیوارهای تیره در دکوراسیون و رنگهای تاریک که باعث میشود فضا کوچکتر وبسته‌تر به نظر برسد.
  • استفاده از پارچه‌های ضخیم در دکوراسیون داخلی پذیرایی
  • استفاده از لوسترهای بزرگ و چشم پوش که باعث میشود سقف و فضای اتاق شلوغ دیده شود.
  • اسفتاده زیاد از لوازم دکوری‌های ریز و کوچک در هر نقطه‌ای از پذیرایی

چیدمان خانه‌های کوچک مدرن

برای چیدمان خانه‌های کوچک مدرن بهتر است، ظروف دکوری و اشیاء دکوری خاصی را انتخاب کنید. لوازمی که دارای طرح‌های مدرن و شیکی هستند میتوانند در پذیرایی خانه‌های کوچک زیبا جلوه کنند و دکوراسیونی مدرن بسازند، از ظروف دکوری مدرن گرفته تا جاشمعی های لوکس میتواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در مدرنسیوم کردن خانه‌های کوچک داشته باشد.

فقط بخاطر داشته باشید اگر کمی دقت در چیدمان خود به خرج دهید خیلی راحت و ساده پذیرایی کوچکتان را میتوانید تزیین کرده و فضایی دلنشین به وجود بیاورید، اینگونه کم بود فضا را کمتر احساس کرده و بخاطر این مسئله دیگر اذیت نمی‌شوید.

تصاویر مرتبط با چیدمان پذیرایی خانه‌های کوچک آپارتمانی

چیدمان پذیرایی خانه‌های کوچک آپارتمانی

چیدمان پذیرایی مدرن

چیدمان پذیرایی مدرن

چیدمان پذیرایی کلاسیک

چیدمان پذیرایی کلاسیک

چیدمان پذیرایی کوچک

چیدمان پذیرایی لوکس

چیدمان خانه های کوچک

تزیین پذیرایی لوکس

دیزاین خانه های کوچک آپارتمانی

تزیین پذیرایی لوکس

تزیین پذیرایی لوکس

تزیین پذیرایی لوکس

چیدمان آپارتمان های کوچک

چیدمان آپارتمان های کوچک

چیدمان پذیرایی کوچک با انواع آباژور

چیدمان پذیرایی کوچک با انواع آباژور

تزیین خانه های کوچک با گیاهان طبیعی

تزیین خانه های کوچک با گیاهان طبیعی

چیدمان پذیرایی خانه های کوچک با مبلمان ال

چیدمان پذیرایی خانه های کوچک با مبلمان ال

چیدمان پذیرایی کوچک با مبلمان تاشو

چیدمان پذیرایی کوچک با مبلمان تاشو
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

11 ایده تغییر دکوراسیون خانه های قدیمی با کمترین هزینه

خانه های قدیمی حس و حال و زیبایی خاص خود را دارند، اما با گذشت زمان رنگ و بوی کهنگی […]

32 مدل گلدان شیک و دکوری برای پذیرایی مدرن 2024

یک گلدان شیک میتواند به عنوان قطعه‌ای بسیار زیبا و دکوری در دکوراسیون پذیرایی شما عمل کند و طراوت و […]

63 ایده دکوراسیون پذیرایی و هال جذاب و مدرن

دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی به عنوان قلب هر خانه ای نقش کلیدی در ایجاد فضای دلنشین و زیبا دارد، پذیرایی […]

آموزش نقاشی روی گلدان + 20 ایده منحصر به فرد

نقاشی روی گلدان، هنری جذاب و سرگرم کننده است که به شما امکان میدهد گلدان‌های ساده و بی روح را […]

بهترین ایده های طراحی دکوراسیون اتاق خواب + 50 عکس جدید

دکوراسیون اتاق خواب طراحی و دکوراسیون اتاق خواب از جمله موارد مهمی است که در زندگی افراد، روحیه و احساسات‌ […]

10 مرکز خرید آباژور در اصفهان – فروشگاه‌های آباژور

خرید آباژور امروزه برای زیبایی و جذابیت دکوراسیون‌ خانه‌های مدرن و کلاسیک بسیار تاثیر گذار است چرا که آباژور نه […]

14 مرکز خرید آباژور در مشهد – فروشگاه های آباژور

خرید آباژور به عنوان قطعه ای کاربردی و دکوراتیو برای نورپردازی‌های ملایم و زیبایی دکوراسیون داخلی در هر خانه ای […]

12 مرکز خرید آباژور در تبریز – فروشگاه های آباژور

خرید آباژور از جمله مسائل مهم در چیدمان و تزیین دکوراسیون داخلی منازل میباشد که برای اکثر افراد بسیار حائز […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه
0
    0
    سبد خرید
    خالی کردن کارتبازگشت به فروشگاه